vrijdag 15 augustus 2008

Opvoeden in de 21ste eeuw


Alle supernanny's ten spijt, blijft opvoeden een helse klus en moet je als ouder behoorlijk bij de pinken, bij de tijd en bijdehand zijn...
Maar gelukkig ben ik een moderne vrouw en ken ik mijn weg in de hedendaagse technologie meer dan voldoende om die kennis ook aan te kunnen wenden bij de opvoeding van mijn 2 spruiten.
Daarom heb ik, als hulp aan andere moeders, beslist hieronder een overzicht te geven van de films die ik kan gebruiken om mijn kinderen levenslessen bij te brengen. Immers, een (entertainende) film werkt zoveel beter dan een preek...

  • Back to the future : het is niet omdat iemand je een lafaard noemt, dat je moet reageren. Beter laf dan dood !
  • Harry Potter : je geraakt er alleen maar door veel te studeren (en veel talent, en geluk, en een toverstaf, en vrienden in de hoogste regionen,...)
  • Alvin and the Chipmunks : de precieze boodschap van deze epische komedie ontgaat mij voorlopig nog, maar geef toe : episch én komisch, 't is tenminste verantwoord tijdverdrijf...
  • Bambi : de natuur is zó schoon, laten we wat meer fietsen ipv met de auto naar school gebracht te worden
  • Indiana Jones : geschiedenis is cool !
  • Cars : winnen is niet het belangrijkste, en de reis is belangrijker dan de eindbestemming
  • Brokeback Mountain : het is warmer in de bergen met zijn tweeën
  • 4 weddings and a funeral : met Engelse flair kan je je alles permitteren en krijg je bovendien de mooiste vrouwen
  • Teletubbies : homo's zijn teletubbies zoals alle andere, maar dan met een sacoche...

Voor meer opvoedkundige filmtips, mail gerust naar ikbendertigmaardatgeeftniet@hotmail.com met als onderwerp de boodschap die u uw kind wil meegeven.

Geen opmerkingen: