woensdag 15 oktober 2008

Goed bestuur

Procedures die op het laatste moment gewijzigd worden (en weken voorbereidend werk in de vuilbak kieperen), begrotingen die uit sprookjesboeken geplukt zijn en een optimisme dat het gebruik van marihuana doet vermoeden : nee, onze Vlaamse en federale regeringen zijn niet echt toonbeelden van goed bestuur.
Als verontwaardigde burger die niet alleen van woorden, maar ook van daden houdt, zit ik dan ook de laatste weken niet meer stil (misschien ook een tikkeltje ADHD...?) en ben ik begonnen met een nieuw, revolutionair burgerinitiatief.
Vanaf nu geef ik voor elke afdeling van KWB, Boerinnenbond, Gezinsbond, beleggingsclubs, badmintonclubs, tuningsalons, Pluswerking, parenclubs, zelfhulpgroepen en dergelijke vormingsavonden onder de welluidende, ronkende en wervende titel : "Goed bestuur : hoe maak je het waar ?"
Abstractie makend van mijn eigen huishouden, mijn zolderarchieven, mijn time-management en nog een paar dingen waar ik nu even niet wil opkomen, ben ik immers een absoluut expert in goed bestuur, en ik wil mijn ervaringen en mijn deskundigheid (desnoods ongevraagd) delen met iedereen...
Als voorsmaakje krijgen jullie alvast enkele eenvoudige tips :

  • spreek nooit een uur af : dan kan je niet te laat komen (te laat komen = geen goed bestuur)
  • leer hoe uw auto werkt : u kan dan rustig te laat komen, snel even iets "onschuldig saboteren" aan uw auto en zeggen dat u autopech had/hebt (overmacht = goed bestuur)
  • maak uw eigen werk transparant door onoverzichtelijk te delegeren (u lijkt goed te besturen en niemand ziet nog enig bestuur in wat de anderen doen = goed bestuur - of toch de schijn van goed bestuur)
  • stuur enkel e-cards waarbij u de datum van "levering" kan instellen : op één avond kan u een half jaar lang de sympathieke en attente uithangen, en 't is nog gratis ook... (verbondenheid = goed bestuur)
  • vul willekeurige, onleesbare "afspraken" in in uw agenda, die u dan open laat liggen zoveel u kan. Zorg ervoor dat uw agenda bomvol staat en u amper nog plaats hebt om er iets tussen te wringen. Uiteraard kan u er zoveel tussenwringen als u wilt, omdat de afspraken toch nep zijn. De persoon waarmee u afspreekt, voelt zich sterk gewaardeerd omdat u ondanks uw al overvolle agenda toch nog ergens tijd maakt voor hem/haar. (druk werken en tijd maken voor anderen = goed bestuur)

U ziet, enkele eenvoudige acties kunnen al een groot verschil maken.

Binnenkort dus ook in een parochiezaaltje, schoolgebouwtje, cinema, theater, circus, achterafzaaltje,... bij u in de buurt !

2 opmerkingen:

dP zei

Plezant geschreven en grappig omdat er flink wat van aan is.

Herry Johnson zei

Of je nu operation zoek bowed naar een discrete site waar je operation een veilige manier aan partnerruil kunt doen, of waar je Parenclubs, of koppel zoekt man kan vinden, of dat je eens shrink ervaren wat swingers voor elkaar doen als het licht uitgaat, Elite Paren is de ideale plaats om operation een discrete en volledig anonieme manier je stoutste fantasieën waar te maken, of om gewoon een spannend afspraakje te vinden and als je dat liever hebt.